Identification of priority directions of development of enterprises of the meat-processing industry
DOI:
https://doi.org/10.26906/EiR.2016.4(59).1114Keywords:
meat processing industry, development of enterprises, priority areas, food industryAbstract
Addresses the problems of development of the enterprises of the meat-processing industry, in particular the contradiction between demand (possible directions of realization) and potential (destinations of their own production). The development of most of the enterprises of food industry of the country, primarily oriented on the current demand of the consumers, not the maximum use of their own possibilities, it does not always lead to the best result in the middle- and long-term period. The main activity of the packing enterprise is processing of poultry meat and production of meat half-finished products for further implementation of wholesale customers in supermarket chains and for export. Formed directions possible development-processing enterprise, as the ratio of the areas of implementation and production. Based on regression dependencies, forecast the volume of realization of products formed. Based on the estimation of the ratio of estimated values of volumes of realization and their yield performed express-estimation of directions of meat-processing enterprise. Defined by the perspective directions of development and measures to their intensification. Sales volume prediction is performed subject to the successful implementation of the proposed measures-processing enterprise.
References
Шишковський С.В. Методи оцінювання потенціалу підприємств / С.В. Шишковський, Р.В. Фещур, В.Ю. Самуляк // Удосконалення обліково-аналітичного забезпечення управління діяльністю суб’єктів господарювання: монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. М.Г. Білопольського; Макіївський економ-гуманіт. ін-т. – Донецьк : Східний видавничий дім, 2012. – С. 258–264.
Погорелов Ю.С. Зміни потенціалу підприємства як рушійна сила його розвитку / Ю.С. Погорелов // Економіка і регіон. – 2016. – № 2(57). – С. 59–66.
Савчук О.А. Стратегічні фактори успіху харчових підприємств / О.А. Савчук, А.І. Пляскіна // Вестник ХНТУ. – 2006. – № 3 (26). – С. 208 – 210.
Ревуцька Н.В. Формування бізнес-моделі підприємства (за матеріалами підприємств харчової промисловості України): автореф. дис. канд. екон. наук: 08.06.0 / Н. В. Ревуцька. – Київ, 2005. – 20 с.
Заїнчковський А.О. Підприємства харчової промисловості на ринку продовольчих товарів України / А.О. Заїнчковський // Наукові праці НУХТ. – 2009. – № 31. – С. 18–21.
Островська І. П. Аналіз формування інноваційного потенціалу переробної промисловості аграрного виробництва України / І.П. Островська, В.О. Непочатенко // Інвестиції: практика та досвід. – 2014. – №2. – C. 86–89.
Ревуцька Н.В. Харчова промисловість України: оцінка діючих бізнес-моделей в галузі / Н.В. Ревуцька // Актуальні проблеми економіки. – 2003. – № 12(30). – С. 89 – 96.
Приватне підприємство «Укрптахосервіс». Офіційний сайт. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ukrptaha.com.ua/
Кігель В.Р. Математичні методи ринкової економіки: навчальний посібник / В.Р. Кігель. – К.: Кондор, 2003. – 158 с.


