Сучасні концепції менеджменту та їх застосування в умовах діджиталізації економіки України

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26906/EiR.2021.1(80).2246

Ключові слова:

концепція, менеджмент, модель, організаційний розвиток, генезис, сталий розвиток

Анотація

Проаналізовано основні теорії менеджменту, які є актуальними для сучасних підприємств та організацій. Визначено, що здобутки наукової та класичної школи менеджменту доцільно використовувати в умовах пандемії COVID- 19. Зокрема, врахування таких принципів як: розподіл праці, дисциплінованість, необхідність взаємодії між керівником і підлеглими, ініціативність та корпоративний дух, єдність влади, результати діяльності, стимулювання та винагорода працівників. Це дозволить  структурувати всі процеси та взаємовідносини всередині підприємства для досягнення поставлених цілей та в умовах високого рівня невизначеності. Праці науковців школи людських відносин та поведінкових наук послугували основою розвитку сучасних моделей організаційного розвитку в умовах поширення цифрових технологій та діджиталізації економіки. Цифрові технології як створюють нові можливості для розвитку сучасних підприємств, так і формують нові виклики. Саме знання здобутків науковців та практиків з менеджменту дозволить сучасному менеджеру забезпечити сталий розвиток підприємств

Біографія автора

  • автор Volodymyr Hryshko, афіліація Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

    Доктор економічних наук, професор, заслужений економіст України

Посилання

Barnard, Chester (1938). The Functions of the Executive. Cambridge, MA: Harvard University Press, 334 p.

Daft Richard L. (2009). Management. 9th ed. Cengage Learning. 704 p.

Lean manufacturing: concept, tools, experience: scientific and practical. ed. / T. V. Omelyanenko, A. V. Shcherbina, D. A. Barabas, A. V. Vakulenko; Ministry of Education and Science of Ukraine; DVNZ "Kyiv. nat. econom. un-t them. Vadim Getman ". Kiev, KNEU, 2009. 157 p.

Peters Thomas J. & Waterman, Jr. Robert H. (1982). In Search of Excellence: Lessons from America's Best-Run Companies. New York: Harper &Row.

Rulev VA, Gutkevich SO (2011). Management. Textbook. Kyiv: Center for Educational Literature. 312 p.

Sleptsov I.A., Emerson G (1993). Twelve Principles of Productivity // The Science of Management: A History of Management. TO.

Shvindina G.A. (2016). Determination of the main elements of the organizational development management model of the enterprise. Ukrainian Journal of Applied Economics. Vol. 1.No.4. Pр. 147-156.

Yankovets T.M., Lazareva M.O (2016). Modern concepts of management: foreign experience [Information and analytical support of the efficiency of enterprises in the context of economic security in the context of integration with the EU]: materials of the International scientific practical Internet conference, (May 27, 2016), Kiev. KNUTD. Рр. 205-207.

Deming, W. E. (1991). Quality, productivity, and competitive position [Electronics Source]: Retrieved from: http://gpsinc. us/files/Deming.pdf. [in English]

Doyle P. & Stern, P. (2006). Marketing management and strategy. Pearson Education. 446 p. [in English]

Greiner, L.E. (1997). Evolution and revolution as organizations grow. Harvard business review, Reprinted from 1972. № 76(3). Pp.55-60. [in English]

Kates, A. Designing your organization: using the star model to solve 5 critical design challenges. [in English]

McLean, G. (2005). Organization Development: Principles, Processes, Performance. Berrett-Koehler Publishers. [in English]

Waterman, R. H., Peters, T.J., Phillips, J. R. (1980). Structure is not organization. Business horizons. N 23(3). Pр. 14-26.

Завантаження

Опубліковано

2021-03-25

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають